הסטוריה

הסטוריה

17.05.17 / 21:34

השלבים המוקדמים

Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company (ר״ת CHIPOLBROK) ו־ Czechoslovakia International Ocean Shipping Company נוסדו בשנת 1951 ובשנת 1959, בהתאמה. שיתוף פעולה מסוג זה סייע בהכשרתם של אנשי מקצוע רבים, אשר היה בהם צורך רב לשם הקמתה של חברת China Ocean Shipping Company ובניית הצי שלה. 

 

תחילת הדרך ושירותי קו

ב־27 באפריל, 1961, נוסדה חברת China Ocean Shipping Company, חברת הספנות הבין לאומית הראשונה ברפובליקה העממית של סין. 

במאי 1967, הפליגה מנמל הואנגפו ספינת המנוע Dun Huang, אשר נמצאה בבעלות הסניף בגואנגז'ו, להפלגת הבכורה שלה למערב אירופה, ובזאת הושק קו הספנות הבין לאומי הראשון בסין. 

בספטמבר 1972, פרסם משרד התחבורה הסיני את ההודעה בדבר הקמתה מחדש של קבוצת China Ocean Shipping - קבוצת COSCO.

בשנת 1975, עברה קיבולת הצי של COSCO, במונחי מעמס DWT, את רף "החמישה מיליון", דבר המעיד על גידול שנתי ממוצע של מיליון DWT.

משנת 1971 עד שנת 1978, השיקה החברה קווים נוספים למדינות ולאזורים רבים אחרים ברחבי העולם, אשר התבססו על שירותיה יקרי הערך.

לאחר הכינוס השלישי של מליאת הוועד המרכזי ה־11 של הרפובליקה העממית של סין, אימצה סין את מדיניות הרפורמה והפתיחות, אשר הפיחה רוח חיים ב־COSCO, אשר פעילותה וניהולה הפכו בהדרגה לגלובליים ולמודרניים. 

 

2004-1978 החברה הופכת לשחקנית גלובלית

ב־26 בספטמבר 1978, הפליגה הספינה Ping Xiang Cheng משנחאי, ועל סיפונה 162 מכולות, ובזאת נתנה את האות לפתיחת עסקי ההובלה הימית של מכולות בסין.

ב־19 באפריל 1978, עגנה הספינה Liu Lin Hai בנמל סיאטל. זו הייתה הפעם הראשונה אי פעם שספינה סינית הנושאת את דגל המדינה הגיעה לנמל אמריקני. הדבר סימל את תחילת הפשרת הקיפאון אשר אפיין את יחסי סין-ארה"ב בשלושת העשורים שקדמו לכך.

עד סוף שנות ה־80, כבר נמצאו בבעלותה של COSCO או בשותפות עמה חברות יבשתיות רבות, שבעזרתן מיסדה הקבוצה את נוכחותה, והגבירה את יכולותיה המבצעיות והמסחריות. 

ב־16 בפברואר 1993, ייסדו China Ocean Shipping Company (חברת הליבה), PENAVICO, China Automobile Transportation Company ו־China Ship Fuel Supply Company את China Ocean Shipping (Group) Company (אשר תכונה להלן קבוצת COSCO או COSCO). הקבוצה החדשה הגדירה אסטרטגיית פיתוח מגוונת, הכוללת תובלה ימית, יבשתית ואווירית. לאחר התרחבות מהירה בתוך כמה שנים, התפתחה הקבוצה לידי גוף המבוסס על עסקי הספנות, ושואף להתפתחות מגוונת בתריסר ענפים, לרבות: ספנות, שילוח ספינות ומטען, אספקת דלק חוץ-גבולית, תיקון ספינות, פריון עבודה, נדל"ן, יבוא ויצוא, תיירות ופיננסים.

בסוף שנת 1995, הוקמה חברת .COSCO Bulk Carrier Co., Ltd, כדי לעסוק בתפעול ובניהול המרכזיים של ציי אניות הצובר של COSCO Guangzhou ושל COSCO Tianjin. כתוצאה מן הרפורמה, הפכה COSCO Guangzhou לחברה מתמחה המפעילה ספינות מטען כלליות ומיוחדות, ואילו COSCO Dalian הפכה לחברה המתמחה בהפעלת מכליות.

בסיומה של תקופת רפורמה זו, מנה הצי של קבוצת COSCO בסה״כ 470 ספינות ולמעלה מחצי מיליון עובדים בכל החברות בקבוצה, בסין ומחוצה לה

ב־5 באוקטובר 1993, נרשמה חברת .COSCO Corporation (Singapore) Ltd בבורסה לניירות ערך בסינגפור. זו היתה החברה הראשונה של COSCO אשר נרשמה מעבר לים, וכן החברה הסינית הראשונה בבעלות ממשלתית הנסחרת בשוק ההון הזר. בשנים שלאחר מכן, הונפקו בהונג קונג, בזו אחר זו, COSCO Pacific ו־COSCO International. 

משנת 1999 עד שנת 2004, בעקבות המגמות בשוק הספנות העולמי והאסטרטגיה של סין לעידוד הפיכתן של חברות ל"גלובליות", העלתה קבוצת COSCO את רעיון "שתי התמורות" - "הפיכתה של החברה מחברת ספנות גלובלית לחברת לוגיסטיקה מבוססת ספנות, ומחברה הפועלת במישור הבין לאומי לתאגיד רב־לאומי". מטרתה העיקרית של תכנית זו הייתה לנהל טוב יותר צי, אשר יהיה נרחב אך רווחי בה בעת, בעזרת יכולות פנים ארגוניות בצד הלוגיסטי, בבניית ספינות ובתיקונן ובטכנולוגיות מידע כאחד. הכוונה הייתה כי בסופו של דבר, יובילו כל אלה להפיכת קבוצת COSCO למהוונת יותר, עם בסיס מגוון יותר ואפשרויות מימון טובות יותר. 

בשנת 2002 נוסדה .COSCO Logistics Co., Ltd בביג'ינג.

בשנת 2003, הגדירה המועצה לניהול ולפיקוח על חברות בבעלות המדינה (SASAC), שלושה תחומי פעילות עיקריים - ספנות, לוגיסטיקה ובניית ספינות ותיקונן. 

בשנת 2004, התעלתה COSCO על יעדי אומדן הביצועים אשר נקבעו ע"י SASAC לאותה שנה. עם קיבולת צי של למעלה מ־35 מיליון DWT, הפכה COSCO לחברת הספנות הגדולה ביותר בסין, והשנייה בגודלה בעולם.

 

התפתחות גלובלית (2015-2005) 

במהלך עשור זה, הגיע מספרן הכולל של הספינות של קבוצת COSCO מכל הסוגים ל־800 (בבעלותה ובשליטתה של COSCO), עם קיבולת של למעלה מ־57 מיליון DWT. מתוך 800 הספינות, 481 היו בבעלותה של COSCO, עם קיבולת של 30,069 מיליון DWT, והיוו 52% מן המספר הכולל; 316 מן הספינות היו חכורות, והיוו 47.9% מן הכמות הכוללת.

 

Cosco ו־China Shipping, בשנת 2016

4 בינואר - באישורה של מועצת המדינה, התמזגו COSCO ו־China Shipping ליצירת חברת China COSCO Shipping Corporation Limited. 

18 בפברואר - China COSCO Shipping Corporation Limited הוקמה באופן רשמי בשנגחאי. 

 
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
All rights reserved